Keskinens mat

Luncher?

Kategori: Matidéer

Det blev brieägg till frukost idag igen...det var ju så gott i går.

Dagens LCHF-projekt får bli att tänka ut matlådar/luncher på jobbet som är lätta att få till. Det är inte så ofta vi får mat över, åtminstone inte till två personer så ett steg är ju att laga t ex dubbel portion blomkålris/mos och eller dra ner lite mer på portionerna vi äter på kvällen, vilket blir lättare när man lite mer konsekvent äter färre kolhydrater. Man vill ju inte äta för lite heller så något sug kommer mellan måltiderna.

När jag började leta hittade jag en blogg som verkar bra:

http://jimpslchf.blogspot.com/2011/12/lunch-pa-jobbet.html

De verkar äta en del sådan mat som vi också tycker om - måste prova deras pizza snart.

Lunchidéer:

Tonfiskröra på tonfisk, kesella och någon krydda. ½-1 paprika till
Småpizzor på kesoplättar
Någon variant på omelett eller stekta ägg
Kokta ägg och en tomat
Köpta kycklingklubbor/spett och t ex coleslaw
Keso med fruktsallad på tre frukter (t ex gulgrön banan, kiwi, satsumas sharonfrukt eller äpple), lite kanel eller hackade mandlar på det
Några stekta korvar med stuvning, mos eller coleshaw från dagen innan
Mandlar och valnötter
Igår åt jag en matig tonfisksallad från en pizzaria nära jobbet, inget bröd, mycket god dressing, denna pizzaria ar även kronärtskokgratäng och broccoligratäng på menyn, undrar om de har tänkt till kring lchf. Jag kunde i alla fall njuta av att ha ätit så lite kolisar på senare tid så att jag inte ens blevsugen på pizza. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: