Keskinens mat

Broccoligratäng på ett nytt sätt

Kategori: Bacon

Denna fick betygen "helt ok" av en femåring som egentligen inte ens ville smaka, "bättre än den vanliga broccoligratängen" av en tonåring som egentligen inte tycker om broccoli så mycket och slutligen ett "jättegott, kan jag ta med matlåda?". Själv tyckte jag att det var både riktigt gott, mättande och gav bra energi till kvällens gympapass.

2 paket bacontärn
600 g broccoli
3 ägg
3 dl grädde
200-250 g fetaost
100-150 g philadelfiaost
200 g keso
Peppar och ev lite salt
Basilika och oregano
2 dl riven ost

Knaperstek baconen. Tina broccolin. Lägg i en (smord) ugnsform. Blanda övriga ingredienser (förutom den rivna osten) och häll över. På med riven ost och in i ugnen 25-30 min på 200 grader.

 

 

Källa: http://www.kokaihop.se/recept/broccoligratang-lchf

 

 

Kommentarer

  • annika säger:

    Tack för det här receptet! Har gjort det flera gånger under sommaren och ALLA har tyckt att den varit fantastiskt god, tom min 15-åring som annars ratar grönsaker som är "geggiga"!

    2013-08-05 | 17:22:58
  • Pia säger:

    Jag hade helt glömt bort denna variant på broccoligratäng så tack för påminnelsen :) ... ska göra den snart igen.

    Kul att tipset var så användbart!

    2013-08-08 | 07:56:02

Kommentera inlägget här: