Keskinens mat

Kokosgröt med bär-gelé

Kategori: Frukostar

 

I morse blev det kokosgröt med bärgelé. Jag har testat en annan lchf-gröt tidigare med grädde och mandelmjöl men det var inget för mig. Denna gröt från Mariannes blogg via Madbanditten.dk kan jag däremot tänka mig göra igen. Den goda bärgelén gjorde det ju inte sämre heller.

2 ägg

1 dl kokosmjölk (creamy)

1 msk kokosmjöl/fiber

½ tsk vaniljpulver

Vispa ihop i kastrullen och rör om ofta medan gröten kokar ihop. 

 

Bärgelén gjorde jag på cirka 200 g blåbär, lite citronsaft, kanel, lite muskotnöt, några droppar stevia och lite sukrin gold. Kokade ihop detta cirka 5 min medan 2 gelatinblad låg i blöt. Rörde i gelatinbladen lät svalna och ställde i kylen över natten. Det ska också gå att använda chiafrön i stället för gelatin. Måste provas någon gång. De ska vara hemskt nyttiga.

Chiagröt har jag också testat men jag tror att jag helst tar den som en puddingaktig efterrätt.

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: