Keskinens mat

Diabetes?

Kategori: Tips

Kommentarer

  • Anna säger:

    Hej! Jag har länge tänkt skriva och berätta om "vår" twist på det här med LCHF. Jag äter inget speciellt, eller rättare sagt det mesta, tillsammans med barnen. :-)
    Men S (sambon) har upptäckt att LCHF så gott som helt eliminerar hans migrän.

    Det är HELT OTROLIGT! :-) Han brukade drabbas av migrän så gott som varje helg, så fort han var ledig och ibland på veckorna. Men sedan han började ta bort kolhydrater ur kosten har de nästan helt försvunnit! :-)

    Förutom det har han gått ned ett par storlekar i kläder (både skjortor och byxor) och magen mår bra. Jag halkar ofta med på S lite mer alternativa kost, äter mycket mindre kolhydrater över lag och även jag har märkt att magen funkar fantastiskt bra när man håller sig till denna diet.
    För vår familj är det här rena mirakelkuren! :-)

    Hälsa familjen och tack för att du bloggar och testlagar goda recept! :-)

    PS. S läser mycket här just nu, för tips och råd och pepp: http://www.reddit.com/r/keto/

    (samt här för ett specifikt inlägg där många bekräftar att just vissa typer av migrän påverkas av kolhydrat-fri kost: http://www.reddit.com/r/keto/comments/1nvp7b/nsv_no_migraines_in_the_past_three_weeks_yay_keto/)

    2013-10-12 | 23:23:38
    Bloggadress: http://enannanblog.se
  • Pia säger:

    Hej Anna! Vad roligt att höra! Hoppas det bara fortsätter såhär för er familj. Jag har gett tipset vidare. Jag tycker nog också att J har färre och kortare attacker men jag vet inte om han håller med :) Vi hörs!

    2013-11-04 | 00:20:21

Kommentera inlägget här: