Keskinens mat

Magiskt te

Kategori: Frukostar

Måste prova det nyaste jag hört om ang HF: varm dryck med kokosfett, kaffe eller te, ev smaksatt med kanel, vanilj eller kakao. Vispat med en stavmixer eller i en Magic Bullet blir det krämigt.

Jag testade det som kvällsfika, te, kanel och 1 msk kokosfett = 15 g. Jag tror kanske att kanelen var sämsta smaken att börja med för mig. Det gick bra att dricka men känns inte omedelbart som något att längta efter. Jag ska testa med kakao imorgon. Även magiskt kaffe (Magic Bullet Coffee).

Ska drycken ersätta en måltid behövs kanske 30-60 g fett. En del av fettet kan ersättas med smör. Poängen med detta är att kunna få i sig tillräckligt med fett för långtidsmättnad utan att man samtidigt får i sig protein. Detta är kanske främst intressant för dom som hamnar på en platå beträffande viktnergång

 

Kommentarer

  • Pia säger:

    Har nu testat te med 1 msk kokosfett och 1/2 tsk kakao. Mycket godare men spontant inte så gott så jag skulle bli sugen på det men vem vet om man får uppleva mättnaden några gånger så kanske det växer fram.

    2012-08-15 | 08:26:13
  • Anna säger:

    Var du riktigt hungrig när du drack det? Jag brukar tycka att "vad som helst" är gott bara jag är tillräckligt hungrig... :-)
    / Anna

    Svar: Hehe, ja Anna, det kanske var brist på hunger som var problemet :) Jag blir sällan hungrig så maten måste helt enkelt vara riktigt god :) Läste i din trevliga blogg i går...blev nyfiken på hur du hittade min...tror inte vi bor så långt ifrån varandra - slump?
    Pia Keskinen Rasmussen

    2012-08-15 | 17:36:57
    Bloggadress: http://enannanblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här: