Keskinens mat

Biscotti-smulor

Kategori: Favoriter

Jag har gjort biscotti-receptet ännu enklare i och med att jag smulat kakorna redan innan andra bakningen. Då slipper man skära i de hårda kakorna för att få smulor och det är lättare att ta bara lite.

2 ägg
2 dl sukrin
4 dl mandelmjöl
2 dl hackade mandlar
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
 
Ägg och sukrin vispas pösigt först. Övriga ingredienser blandas och blandas i. Forma en kaka på bakplåtspapper. 175 (150) grader i 30 min. Ta ut och skär i smulor med en vass kniv. Torka ut smulorna i ugnen på 100 grader ½-1 timme. Låt svalna och förvara i tättslutande burk.
 
Supergott med grädde och jordgubbar till exempel.
 
 
 
 

Vi hade också biscottismulorna till dessa plättar som jag hittat på madbanditten.dk. Serverades tillsammans med vispgrädde och lite bär.

4 ägg
250 g keso
2 msk fiberhusk
1-2 tsk sukrin
rivet skal från en ekologisk citron
1 krm kardemumma

Jag mixade först keso och ägg för att bli av med klimparna, blandade allt och stekte i kokosolja.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: